Stało się! LVMH (w pełnym brzmieniu: Moët Hennessy Louis Vuitton SE) osiągnęło porozumienie ze światowym liderem jubilerstwa Tiffany & Co. 25 listopada zawarli ostateczne porozumienie, zgodnie z którym LVMH przejmie Tiffany za 14,7 mld EUR (16,2 mld USD). Przewiduje się, że ostatecznie Tiffany zostanie sprzedane w połowie przyszłego roku.

Jakie były początki firmy Tiffany? 

Charles Lewis Tiffany – założyciel Tiffany mocno by się zdziwił, gdyby miał świadomość, że po 182 latach od otwarcia pierwszego sklepu na Manhattanie, jego firma Tiffany będzie warta taką fortunę! Co prawda firma Tiffany już od samego początku zachwycała. Krótko po otwarciu pierwszego salonu w Nowym Jorku sklep Tiffany został uznany za pałac klejnotów pełen wyjątkowych kamieni. W XX wieku sława Tiffany szerzyła się na całym świecie. Wszystko dzięki szybkiej ekspansji sieci i rosnącemu znaczeniu diamentów w życiu społeczeństwa. Firma Tiffany bardzo dbała o to, żeby biżuteria z brylantami była pożądana przez kobiety. Jej sztandarowe produkty szybko trafiły do świata kinematografii – każdy kojarzy film z Audrey Hepburn: Śniadanie u Tiffany’ego z 1961 roku.

Czym oprócz marki jest Tiffany & Co.

Już wiemy, że Tiffany zostało sprzedane grupie LVMH. Jednak poza samą nazwą marki grupa LVMH przejmuje również coś więcej. Pod skrzydła LVMH przechodzi bowiem ponad 14 000 pracowników na całym świecie, którzy pracują obecnie dla Tiffany. Wśród tych 14 tysięcy osób znajduje się ponad 5000 wykwalifikowanych rzemieślników, którzy tną diamenty i wytwarzają biżuterię w warsztatach firmy. LVMH powiększa również swoją działalność o kolejne 300 sklepów detalicznych Tiffany & Co.

Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH, powiedział:

 

„Cieszymy się, że możemy powitać w rodzinie LVMH Tiffany, firmę o niezrównanym dziedzictwie i wyjątkowej pozycji w światowym świecie biżuterii. Mamy ogromny szacunek i podziw dla Tiffany i zamierzamy rozwijać ten klejnot z takim samym poświęceniem i zaangażowaniem, jakie zastosowaliśmy do każdego z naszych Maisons. Będziemy dumni z tego, że Tiffany będzie siedzieć u boku naszych kultowych marek i będziemy oczekiwać, że Tiffany będzie się rozwijać przez stulecia.”

 

Tiffany sprzedane – co dalej?

Będziemy bacznie obserwować jak Tiffany będzie się rozwijać pod skrzydłami nowych dyrektorów. Na pewno LVMH może przekazać swojej nowej marce ogromne wsparcie, wiedzę wewnętrzną i doświadczenie oparte na prowadzeniu już 75 firm luksusowych. Jak przyznaje Alessandro Bogliolo, dyrektor naczelny Tiffany, nowa marka LVMH cały czas się rozwija, uczy i ewoluuje w kierunku zostania Luksusowym Jubilerem Następnej Generacji.

 

„Po przeglądzie strategicznym, który obejmował przemyślany proces wewnętrzny i zewnętrzne porady ekspertów, zarząd stwierdził, że transakcja z LVMH stanowi ekscytującą ścieżkę do przodu z grupą, która docenia i inwestuje w unikalne aktywa Tiffany i silny kapitał ludzki, zapewniając jednocześnie atrakcyjną cenę z pewnością wartości dla naszych akcjonariuszy. ” -Roger N. Farah, prezes zarządu Tiffany

 

Marki wchodzące w skład LVMH

Zobacz jakie marki już teraz wchodzą w skład Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH):

W skład sektora zegarków i biżuterii wchodzą: Bvlgari, TAG Heuer, Chaumet, Dior Watches, Zenith, Fred i Hublot.

Sektor mody i wyrobów skórzanych obejmuje: Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Celine, Loewe, Kenzo, Givenchy, Pink Shirtmaker, Fendi, Emilio Pucci, Marc Jacobs, Berluti, Nicholas Kirkwood, Loro Piana, RIMOWA, Patou i Fenty.

Sektor perfum i kosmetyków obejmuje: Parfums Christian Dior, Guerlain, Parfums Givenchy, Kenzo Parfums, Perfumes Loewe, Benefit Cosmetics, Make Up For Ever, Acqua di Parma, Fresh, Fenty Beauty autorstwa Rihanny i Maison Francis Kurkdjian.

Natomiast sektor Wines and Spirits obejmuje: Moët & Chandon, Dom Pérignon, Veuve Clicquot Ponsardin, Krug, Ruinart, Mercier, Château d’Yquem, Domaine du Clos des Lambrays, Château Cheval Blanc, Colgin Cellars, Hennessy, Glenmorangie, Ardbeg, Belvedere, Woodinville, Volcán de Mi Tierra, Chandon, Cloudy Bay, Terrazas de los Andes, Cheval des Andes, Cape Mentelle, Newton, Bodega Numanthia i Ao Yun.

LVMH to również sprzedaż detaliczna i hotele: DFS, Sephora, Le Bon Marché, La Samaritaine, Groupe Les Echos, Cova, Le Jardin d’Acclimatation, Royal Van Lent, Belmond i Cheval Blanc. 

https://www.lvmh.com/news-documents/press-releases/lvmh-reaches-agreement-with-tiffany-co/  

źródło: https://www.lvmh.com/