Tegoroczne Międzynarodowe Targi Jubilerskie INHORGENTA 2018 w Monachium to wydarzenie na którym byliśmy z Kamilem po raz pierwszy. Mimo, że bywaliśmy już na zagranicznych targach jubilerskich, to jednak te wywarły na nas ogromne wrażenie. W poprzednim artykule (Walentynki i targi jubilerskie w Monachium) pisałam Wam, że planujemy wyjazd na targi do Monachium. Nie wiedzieliśmy jednak, że będzie to dla nas tak wartościowa podróż!

 

 

Źródło: https://www.messe-muenchen.de

INHORGENTA 2018 – Targi z rozmachem

Aby zorganizować targi INHORGENTA potrzebowano aż sześciu hal wystawowych o łącznej powierzchni 65 000 metrów kwadratowych. Dla porównania: największe centrum handlowo-rozrywkowe na Pomorzu – galeria handlowa Riviera w Gdyni ma niemal identyczną powierzchnię, a jej obiekt mieści 2500 miejsc parkingowych, kino, 250 sklepów, w tym 30 restauracji i kawiarni, 7 placów zabaw oraz hipermarket. Wyobraźcie sobie, że w takiej galerii znajdują się wyłącznie sklepy jubilerskie!!

 

 

 

INHORGENTA MUNICH  MESSE 2018:  4 dni pełne wrażeń

Przez cztery dni INHORGENTA MUNICH MESSE był międzynarodowym miejscem spotkań dla ludzi z branży biżuterii, zegarków i przemysłu kamieniarskiego. Od 16 do 19 lutego około 27 000 zwiedzających z ponad 70 krajów przybyło do Monachium, aby odkryć najnowsze trendy w segmencie biżuterii i zegarków. W tym roku po raz kolejny odnotowano silny wzrost. W targach uczestniczyło aż 1026 wystawców z 42 krajów. To niemal pięcioprocentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Ale targi INHORGENTA to nie tylko miejsce do zdobycia kontaktów i realizowania zamówień. To również centrum nowych pomysłów, które inspiruje międzynarodowy przemysł biżuterii i zegarków. To w trakcie INHORGENTY zapadają kluczowe decyzje dotyczące linii produktów w nadchodzącym sezonie.

 

 

 „Inhorgenta to dobre targi do nauki. Jeśli chcesz brać udział w międzynarodowych targach, to targi w Monachium są najlepszym miejscem żeby nauczyć się wystawiać.”

[Rafał Szyszko z Eva Stone]

 

 

 

 

 

 

Konferencja prasowa rozpoczynająca targi

Wizytę na INHORGENTA 2018 zaczęliśmy od konferencji prasowej, której prelegentami byli Heiko Eckert – Dyrektor Online Marketingu w STYLEBOP.com, Gesa Michahelles – Dyrektor GEORG JENSEN, Stephan Linder – Prezes Federalnego Stowarzyszenia Jubilerów, Biżuterii i Detalistów, Klaus Dittrich – Prezes i dyrektor generalny Messe München oraz Andrea Crasselt – PR manager.

 

W trakcie tegorocznej konferencji szczególną uwagę poświęcono cyfryzacji, zmianom zachodzącym na światowym rynku jubilerskim spowodowanym przez błyskawiczny rozwój eCommerce oraz sposobom dostosowania się do nowych realiów. Poruszono również temat diamentów hodowanych laboratoryjnie oraz ewentualnych konsekwencji rynkowych.

 

 

 

Wystawa bursztynu „Bursztyn bałtycki. Tradycja i innowacja” na targach INHORGENTA

 

Polska była pierwszym w historii krajowym partnerem targów INHORGENTA. I faktycznie na każdym kroku dało się odczuć polskie wpływy. Łącznie z polskim piwem ze Starego Browaru Kościerzyna, które mogli degustować wszyscy odwiedzający 😉 W trakcie trwania targów Marcin Tymiński Prezes Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych wraz z Andrzejem Kupniewskim Przewodniczącym Rady Programowej STFZ prowadzili otwarte warsztaty z obróbki bursztynu. Nauka od takich osobistości to nie lada przygoda!

Najważniejszym z punktu widzenia Polski wydarzeniem w trakcie targów była wystawa bursztynu „Bursztyn bałtycki. Tradycja i innowacja”. Niemal 400 eksponatów nagradzanej bursztynowej biżuterii i bursztynu. Wystawę otworzyli wiceprezydent Miasta Gdańska Piotr Kowalczuk, Robert Pytlos, który jest koordynatorem ds. bursztynu w Urzędzie Miasta Gdańska oraz Tobias Groeber Dyrektor Pionu Targów Konsumpcyjnych Messe München GmbH. Zaproszonym do grona oficjeli został jeden z kuratorów wystawy prof. Sławomir Fijałkowski. Jak widać po zdjęciach wystawa przyciągnęła wiele osób, tych mocno związanych z bursztynem i nie tylko.

Poniżej znajdziecie niektóre eksponaty z wystawy. Jeżeli będziecie mieli kiedykolwiek okazję odwiedzić tę wystawę… zróbcie to koniecznie bo warto!

 

 

 

 

 

Polscy projektanci na INHORGENTA 2018

Prawie 40 firm z Polski wystawiało się w trakcie tegorocznej edycji targów INHORGENTA. Ja z Kamilem byliśmy w swoim żywiole. Spędziliśmy niemal całe 3 dni z naszymi zdolnymi polskimi projektantami. Poznaliśmy takie sławy polskiej sceny jubilerskiej jak prof. Sławomira Fijałkowskiego, Marcina Tymińskiego, Arka Wolskiego, Pawła Kaczyńskiego, Marcina Zaremskiego oraz młodszych projektantów m.in.: Martę Włodarską z AMBERWOOD a z Izą Krauza- Kur z KRAUZA DESIGN udało się nam spędzić cały wspaniały wieczór w trakcie polskiej kolacji organizowanej w ramach targów!

15’sty raz na targach!

Wsród licznie wystawiających się na INHORGENCIE marek jest kilku polskich projektantów, którzy znają te targi od podszewki – wystawiają się już od kilkunastu lat! Jednym z takich brandów jest marka EvaStone, która na Inhorgentę przyjeżdża już od 15 lat, a jej biżuteria cieszy się ogromnym uznaniem na niemieckim rynku. Zresztą nie tylko niemieckim. Biżuterię EvaStone można zdobyć na całym świecie, ponieważ jeżdżą na targi m.in. do Tokio, Hong Kongu czy Tucson w Stanach Zjednoczonych.

 

 

 

18’sty raz na targach!

Poznaliśmy również prawdziwą wielopokoleniową firmę jubilerską, która wystawiała się na targach już 18`sty raz – ZAREMSKI! Jej głównym projektantem jest obecnie Pan Marcin Zaremski. Na targach zawsze pojawia się również jego syn Mateusz, który zdążył wsiąknąć w działalność rodzinnej firmy i już jako czwarte pokolenie (!) kontynuuje rodzinną tradycję. To prawdziwa rodzinna firma jubilerska z dziada pradziada! To marka, która odnosi sukcesy na największych światowych targach biżuterii m.in. w Szwajcarii, Kopenhadze, Paryżu a nawet na tak drogich targach jak Basel World!

 

KRAUZA Design – to biżuteria, która wykonana jest za pomocą nowoczesnej techniki galwanicznej – elektroforezy. Oznacza to, że na powierzchnię srebra nie nanosi się złota tylko warstwę materiału organicznego. To ekologiczna i antyalergiczna technologia, która dodatkowo utwardza srebro i chroni biżuterię przed zmianami koloru i zarysowaniami.

 

Amberwood to polska marka projektantki Marty Włodarskiej. W swoich pracach w genialny sposób łączy bursztyn i drewno z recyklingu. To małe dzieła sztuki a każde z nich jest inne! Gdybyście byli przejazdem w Berlinie to zapraszamy do showroomu Amberwood, gdzie będziecie mogli obejrzeć te cudeńka.

 

 

Arek Wolski to niezwykle zasłużony polski designer, który jest nie tylko jubilerem, ale również projektantem przedmiotów użytkowych takich jak meble, lampy czy ceramika. Wkrótce będziecie mogli zobaczyć jego prace w autorskim showroomie na Hożej w Warszawie.

 

JOCCOS DESIGN to marka, jak się okazało z naszych rodzinnych stron. To mistrzowie w obróbce skóry, którą wykorzystują do swoich odważnych wzorów biżuterii. Niektórzy z Was znają ich z takich wydarzeń jak Slowfashion czy Mustache Yard a my poznaliśmy ich na ich pierwszych targach w INHORGENCIE.

 

 

Biżuteria Pawła Kaczyńskiego to coś zupełnie innego. Niemal każdy, kto ma z nią kontakt po raz pierwszy, nie wierzy, że jest wykonana z metalu. Sami zobaczcie jak magicznie się prezentuje.

 

 

 

 

Marta Szafraniec to energiczna twórczyni marki Saffa. Jak się okazuje tegoroczna edycja była dla niej już drugą. Na co dzień Marta stawia na niebanalne pomysły w zaskakującej formie a przy tym wykorzystując nieoczywiste materiały. Na INHORGENCIE postawiła jednak na prostotę i minimalizm. Patrząc na jej biżuterię możemy śmiało potwierdzić, że piękno tkwi w prostocie.

 

 

Nasze odkrycie na targach INHORGENTA 2018 – Światowa premiera Fado Studio

W trakcie targów INHORGENTA 2018 swoją światową premierę miała firma Fado Studio.

To pierwszy taki brand na świecie, jeśli chodzi o metodę wytwarzania biżuterii za pomocą druku 3D. Fado Studio wykorzystuje innowacyjną technologię DMLS (Direct Metal Laser Sintering) używaną w kosmonautyce, lotnictwie czy medycynie. Jest to selektywne spiekanie laserem. Do swoich projektów wykorzystują stop tytanu – materiał wykorzystywany do zastosowań medycznych. Taki materiał przeniesiony na potrzeby biżuterii zapewnia jej wyjątkową trwałość, lekkość i stuprocentową antyalergiczność. Fado Studio zaprezentowało na targach ponad 20 kompletów biżuterii, lecz ich oferta nie ogranicza się tylko do naszyjników czy bransoletek. Projekty nad którymi pracują to również akcesoria osobiste. Zdradzili nam, że na drugiej odsłonie firmy, która będzie mieć miejsce w trakcie najbliższego Design Week w Mediolanie, będzie można zobaczyć prototypy oprawek do okularów zaprojektowanych i wykonanych przez Fado Studio.

 

 

 

Kolacja polskich wystawców, odwiedzających i dziennikarzy targi INHORGENTA

A jeśli chodzi o organizację kolacji to brawo dla Joanny Biernackiej-Goworek i Agaty Białek (przedstawicielek targów INHORGENTA na Polskę). W ramach targów dały radę zorganizować dodatkowo wieczorne wyjście do typowo bawarskiej restauracji Augustiner. Ja jeszcze nigdy nie byłam w tak wielkiej restauracji:P Samo wyjście do ubikacji było wyprawą:P A kolacja była zorganizowana z prawdziwym rozmachem. Uczestniczyło w niej w sumie 60 osób. 6 stołów pełnych wystawców, w tym licznych projektantów i osób związanych z polskim światem jubilerskim. Warto podkreślić, że w kolacji uczestniczyła oficjalna delegacja z 3 Cechów rzemieślniczych, która przyjechała z Polski jako zorganizowana grupa. Długo będziemy wspominać te rozmowy do późna, pyszne jedzenie i czas na spokojne zawarcie nowych znajomości. Mimo, że kolacja była zorganizowana wieczorem, po całym dniu targowym, to chętnie zarwalibyśmy noc w tak świetnym towarzystwie. Tak naprawdę ograniczała nas tylko perspektywa wczesnego wstawania na następny dzień targowy:P

 

 

 

 

TARGI INHORGENTA – wskazówki dla nowych projektantów.

Inhorgenta Munich to ogromne targi z ponad tysiącem wystawców i stanowisk wystawienniczych. Jak nie zginąć w tłumie i wyciągnąć dla swojego biznesu najwięcej ile się da?

Warto zaznaczyć, że polscy wystawcy jeszcze przed targami mogą liczyć na dużą pomoc ze strony organizatorów. Przedstawicielstwo targów na Polskę dba o to, żeby dobrze przygotować wystawców do ekspansji na rynki zagraniczne i stale wspiera oraz doradza im w jakim kierunku mogliby się rozwijać.

Trendy w biżuterii różnią się w zależności od kraju. Inna biżuteria podoba się w Polsce a inna np. w Wlk.Brytanii. W Stanach Zjednoczonych uznaniem cieszą się motywy florystyczne, zwierzęce i perły. A jaka biżuteria podoba się na targach w Monachium? Jak się okazuje targi INHORGENTA mają swoją specyficzną charakterystykę. Ważne, żeby to wiedzieć, jeśli planuje się być jednym z wystawców. Rynek niemiecki bardzo lubi bowiem matową biżuterię. Warto o tym pamiętać tworząc swoją ofertę targową.

Możemy śmiało stwierdzić, że polscy projektanci wspaniale odnajdują się w tym trendzie. Niecodzienny design ich biżuterii wyróżnia się i na tak wielkich targach jak INHORGENTA.

 

 

 

 

„Odwiedzający targi INHORGENTA mają swoje własne spojrzenie na biżuterię artystyczną. Lubią minimalizm, prostotę i czyste formy.”

[Marta Szafraniec z saffa.pl]

 

 

Jak powtarza większość firm, pierwsze trzy lata to okres zapoznawczy dla niemieckich klientów. Kontrahenci odwiedzający targi INHORGENTA pierwszy rok obserwują nowe firmy, drugi rok sprawdzają czy projektant nadal istnieje, a w trzecim roku utwierdzają się w przekonaniu, że można tej firmie zaufać i zrobić u niej zamówienie. Ta inwestycja się opłaca, gdyż rekompensatą są zazwyczaj spore zamówienia oraz bardzo duża lojalność w trakcie trwania współpracy.

 

 

 

„Kto jest wytrwały, osiągnie swój cel.”

[Rafał Szyszko z Eva Stone]

 

 

 

Fruit Bijoux: Wyjątek potwierdzający regułę.

Są oczywiście wyjątki od reguły – firmy, które od samego początku podbijają serca odwiedzających targi. Takim wyjątkiem jest m.in. firma Fruit Bijoux, która w tym roku wystawiała się na INHORGENCIE dopiero po raz drugi. Oto jak mówią o swojej pierwszej wizycie w Monachium:

 

“Inhorgenta to był dla nas przełomowy moment. Przejście na profesjonalną współpracę z firmami.”

[ Szymon Ciechorski z Fruit Bijoux ]

 

 

 

 

Pokaz mody

Wielką atrakcją tagów INHORGENTA jest pokaz mody. Czternaście międzynarodowych modelek zaprezentowało wybrane kolekcje biżuterii na wybiegu. To już tradycja, że twarzą wydarzenia została Zoe Helali – muza Guido Marii Kretschmera. Zoe miała na sobie efektowną perłową biżuterię projektu Célii von Barchewitz w połączeniu z sukienką autorstwa marki Irene Luft. Musieliśmy pokazać Wam kilka najciekawszych zdjęć, bo modelki, ich stroje i biżuteria robiły na prawdę niesamowite wrażenie.

 

 

 

 

 

 

Szkolenia i wykłady – kongres INHORGENTA MUNICH

Targi INHORGENTA zaskoczyły nas pozytywnie pod wieloma względami. Jedną z wielkich niespodzianek okazał się wysoki poziom szkoleń prowadzonych w ramach kongresu INHORGENTA MUNICH.

Mieliśmy z Kamilem problem w podejmowaniu decyzji. Czy idziemy na kolejne szkolenie czy jednak poznajemy nowych wystawców i podziwiamy ich piękną biżuterię( chcielibyśmy mieć na co dzień tak trudne decyzje do podejmowania 😉 ) A jakie szkolenia były organizowane? Był to cykl wykładów, które stawiały głównie na tematykę cyfryzacji rynku jubilerskiego, jego transformacji i konsekwencje digitalizacji dla handlu stacjonarnego. Oprócz tego prowadzono również cykl szkoleń o perłach, kamieniach szlachetnych czy o inteligentnych zegarkach. Mnie osobiście najbardziej spodobał się wykład o syntetycznych diamentach. Uczestnictwo w wykładzie prowadzonym przez Ya`akova Almor – znawcę rynku diamentów (który przyleciał na wykład prosto z Izraela) zainspirowało mnie do stworzenia całego artykułu na temat diamentów syntetycznych. Wkrótce będziecie mogli przeczytać go na naszym blogu 🙂

 

 

 

A po godzinach… czas na networking!

 

To co bardzo się nam podobało to wieczorny networking. Codziennie po targach każdy z wystawców i odwiedzających miał możliwość spędzenia wspólnie czasu. Sprzyjało to wymianie branżowych doświadczeń, ciekawym dyskusjom i bliższemu poznaniu się już w mniej oficjalnych warunkach. Miłymi dodatkami do wieczoru były pyszne drinki i świetna muzyka. Specjalnie na te okazję zaproszono DJ z Hiszpanii. Pozytywny humor towarzyszył wystawcom i odwiedzającym INHORGENTĘ do późnych godzin nocnych.

 

 

Jak widzicie atrakcji w ramach targów INHORGENTA 2018 było mnóstwo. Aż ciężko uwierzyć, że targi trwają tylko 4 dni! To niesamowite ile motywacji i chęci do działania daje taki wyjazd. My wróciliśmy do domu z nową energią i lekkim niedosytem. Mamy nadzieję, że uda nam się go zaspokoić trakcie kolejnej edycji INHORGENTA 2019! 🙂